▶ WE BREAK IT ◀

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Sanningen Om Mina Vänner ☹

Av Samira - 8 juli 2013 00:45

  

 

 När jag var yngre hade jag massor med vänner att leka med efter skolan.

( Min skola ligger 30 min ifrån där jag och mina gamla vänner bor)

Vi tänkte inte riktigt om vänskap och bästis grejer. Plötsligt så ville jag köpa en undelat och det gjorde vi. Men efter några månader så kunde vi inte behålla den och vi fick sälja den. Efter 2-3 månader överaskade pappa mig att köpa en kanin. Ju mer jag var ute och "rasta den", desto mer mer vänner fick jag. Det var en dag  jag och en tjej, såg en annons om 2 kaniner som behövde ett nya hem. Mamma var inte hemma den dag och jag och tjejen beslöt oss att få hem kaninerna och överaska våra mammor. Gissa om de blev överskade!?

Efter att jag hade 2 kaniner, började ännu mer personer bli vänner med mig. Tillslut var jag tvungen att resa och ge bort kaninerna.. Efter att jag kom tillbaka ville ingen hänga med mig längre. Spenderade halva sommaren utan några vänner. Och då  insåg jag att de var inte mina riktiga vänner och aldrig har varit det. Beslöt mig istället att hänga med mina klasskompisar och med min bästis. Efter att jag och min "föredetta bästis" hade varit bästisar i mer än 5 år ville vi inte längre vara bästisar längre (det var inte jag som var problemet)..

Jag skaffa mig en ny bästis därefter och det var ganska roligt! Men .. Sen började hon bli uppkäftig mot några i vår klass och det tyckte att klassen var normalt? Det tyckte inte alls jag och då bråkade vi på både i verkligheten och i kik. 

Jag orkade inte längre och sa till henne att jag inte ville vara längre bästis med henne och nästan alla skrek på mig och tvinga mig till en massa saker. De här 21 orden snurrade runt i mitt huvud i flera veckor..

------> Vad fan, om jag inte vill ha någon bästis så ska ni inte hellar tvinga mig att vara bästis med henne ! <-------

 

Sanningen är då att jag har inga riktiga vänner som är där för mig oavsett vad som händer.. :(

( En liten berättelse om mig och mitt liv )

 

 
 
issa

issa

9 juli 2013 00:32

Wow, det är en tuff historia :( Att bli din vän bara för att du hade kaniner är verkligen elakt! Men du är en stark tjej. Det är i alla fall så jag upplever det :) Det kommer alltid finnas dem som bryr sig om dig, du bara inte ser det <3

http://outfitsandotherstuffs.bloggplatsen.se

Samira

9 juli 2013 01:16

Jag bor i en område med fullt med småbarn. Föräldrarna har inte tid att ta hand om djur, så om du har husdjur kommer du inte vara osynlig..
Men tack så mycket ❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samira - 5 september 2013 10:34


 

Av Samira - 30 augusti 2013 09:32


  En 18 årig tjej vid namn Lisa bloggar om hennes vardag och bland annat lite om Japan och deras kulterer. Men annars gillar hon ANIME för det mesta! ...

Av Samira - 17 augusti 2013 00:15


Tar en vecka bloggpaus.. Orkar inte blogga just nu! Sålänge kan ni väl delta på månadens blogg.  Länge sedan jag gjorde en!  Jag utnämner vinnaren när jag kommer tillbaks. Va med och bli länkad inför 20 - 60 unika besökare, vågar du?! :) ...

Av Samira - 16 augusti 2013 21:01


 

Av Samira - 16 augusti 2013 15:18


Kan inte fatta att sommarlovet är snart slut och att jag har skola typ om 2 dar. Ingen mer summer nights då jag stannar uppe hela natten.. ingen mer sovmorgon! Så sjukt snabbt det gick, även om jag inte gjorde något har det gått väldigt snab...

 

Yo! Tjejen som driver denna blogg heter Samira och är 13 år. Jag är bosatt i Sveriges näst största stad, Göteborg. 

 

Jag är en random tjej som älskar allt med djur att göra, godis, choklad, titta på ishockey och One Direction, Jedward, Rihanna & Eminem. Men jag hatar över dramatiska människor..

 

I min blogg hittar ni en massa peppcitat, musik, inspiration och lite mode. Hoppas ni gillar min blogg och stannar kvar! ♥

♥ Ställ en fråga om du vågar! ♥

43 besvarade frågor

♥ Arkiv ♥

♥ Kategorier ♥

♥ Sök efter inlägg ♥

♥ Translate so you understand ♥
Jacob Black - Twilight Breaking Dawn

♥ Reklamer och annonser ♥

Mode & design bloggar
dreamschool.bloggplatsen.se

Skapa flashcards